Spanwijdte : 80 cm.
Lengte : 84 cm.
Schaal : 1 : 10
Beschrijving :
Ontworpen door Louis Blériot en Raymond Saulnier, was de Blériot XI een lichte en gladde ééndekker van eiken en populierhout. De vleugeloppervlakken werden bedekt met stof.
Blériot besloot een 25 pk Anzani 3-cylinder motor te gebruiken.
De Blériot XI had ook enige baanbrekende technologieën, een verend landingsgestel, die het mogelijk maakte om te landen met zijwind.
Verdraaibare vleugels zorgden voor de rol van het vliegtuig. Het staartdeel was voorzien van een horizontale stabilisator met een hoogteroer en een roer, maar geen verticale stabilisator.
Onbedoeld voegde Blériot laterale stabiliteit toe aan het vliegtuig door het achterste deel van de romp onbedekt te laten.
Dit creëerde genoeg weerstand om stabiliteit aan de karakteristieken van het vliegtuig te geven.
Het vliegtuig zou onsterfelijkheid verwerven op 25 Juli 1909, toen Louis Blériot succesvol het Kanaal van Calais naar Dover overstak in 36,30 minuten.
Italiaanse en Engelse bouwbeschijving.
Prachtig gedetailleerd vliegtuig.
Bouwkit met hand gesneden laser delen
Beslag en goede beschrijving
Bleriot XI-1909
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.