* Lengte: 56 cm.
* Hoogte: 45 cm.
* Breedte: 10 cm.
* Schaal: 1:72.
* Volledig lattenbouw
* Inclusief beslag.
* Laser gesneden.
Beschrijving :
1850 -
Onder aansporing van de New York Yacht Club om een snelle zeilboot te bouwen, maakte George Steers bouwplannen voor de America. De lage zwarte schooner werd ontworpen door een omgekeerde "cod-head and mackerel-tail" stijl te gebruiken.
1851 -
Door een uitdaging van de Royal Yacht Squadron aan te gaan, deed de schooner America mee aan de "Hundred Guinea Cup" race, een 53-mijl lange race langs "Isle of Wight". Het versloeg de 14 Britse schepen zonder moeite en kreeg de Hundred Guinea Cup. Op 25 augustus bezocht Koningin Victoria het schip zelf. De America kwam thuis en presenteerde de New York Yacht Club met zijn prijs, die hierna de America Cup werd genoemd.
1863 -
Gedurende de volgende 12 jaar had de America een aantal eigenaren een beide kanten van de Atlantische Oceaan. In 1863 keerde de schooner terug naar Newport, Rhode Island om als trainingsschip voor de United States Naval Academy in dienst te treden.
1870 -
De America doet mee aan de America Cup waar het als vierde (uit vijftien) eindigd.\
1901 -
De America zeilt mee in haar 51st en laatste race. Voor de volgende 15 jaar ligt ze in Boston.
1921 -
Na jaren van verschillende eigenaren komt de America weer terug naar de Naval Academy in Annapolis, Maryland, waar ze slecht bijgehouden werd.
1940 -
De America, al aan het afbreken, ligt te verrotten in een schuur in de Annapolis Yacht Yard gedurende WWII. President Roosevelt zette druk op het Congres om $100.000 aan te wenden om de America in het National Naval Museum te veranderen, de oorlog kreeg echter prioriteit. In 1942, onder hevige sneeuw, zakt het dak van de schuur in en het hevig verrotte hout kan de klap niet hebben.
Het hout dat redbaar was werd gebruikt om een model van het schip te maken, welke nu in het Naval Academy museum staat.
Kleurnummers Humbrol voor dit schip :